• ارائه آخرین یافته های ترویجی در حوزه علوم شیلاتی 

  • آشنایی با الگو ها و روش های ترویجی نوین و افزایش مشارکت محققان و دانشجویان در انتقال یافته های نوین

  •  ارزیابی وضعیت موجود ترویج درحوزه شیلات و بررسی موانع توسعه

  •  ایجاد زمینه جلب مشارکت بخش خصوصی جهت تجاری سازی ایده های نوآورانه و محصولات دانش بنیان علوم شیلاتی(ارتباط بین بخش پژوهش و صنعت بمنظور اطلاع رسانی به بنگاه های اقتصادی) 

  •  حمایت معنوی از دانش پژوهان در طراحی و تولید دانش فنی و محصولات فناورانه مورد نیاز صنعت شیلات.

  • بهره مندی از فناوری اطلاعات و فضای مجازی در تروریج و تجاری سازی علوم شیلاتی 

  • هوشمند سازی حوزه های مختلف شیلات با بهره گیری از اینترنت اشیاء